chirurgia plastyczna polsce co to jest
Objawy plastyczna w Polsce Wyniki przyczyny. Leczenie Medica przeprowadziło badania jakościowe.

Czy przydatne?

Co znaczy Chirurgia plastyczna w Polsce Wyniki badań jakościowych Centrum Chirurgii Plastycznej IQ Medica

Definicja z ang. Plastic surgery in Poland Results of qualitative research Plastic Surgery Centre IQ Medica, z niem. Plastische Chirurgie in Polen Ergebnisse der qualitativen Forschung Plastic Surgery Center IQ Medica.

Co to znaczy: We wrześniu 2010 roku Centrum Chirurgii Plastycznej IQ Medica przeprowadziło badania jakościowe dotyczące polskiego rynku chirurgii plastycznej. Charakter badania Badania koncentrowały się głównie na segmentacji rynku i cechach wspólnych kobiet zainteresowanych zabiegami inwazyjnymi. Badania miały charakter pogłębionych wywiadów indywidualnych. Wzięły w nich udział kobiety po zabiegu, jak i te, które są dopiero przed podjęciem decyzji. Niewielką część badanych stanowiła również grupa mężczyzn.   Wnioski ogólne z badania 1. Kobiety po zabiegu – “Nie mogę się napatrzeć” Niemal wszystkie kobiety po zabiegu łączy to, iż ich odwieczny “problem” nareszcie udało się zażegnać. Kobiety te bardzo regularnie zaczynają nowy faza w swoim życiu – pozbawione są kompleksów i uciążliwych “wad” fizycznych. Lecz sukces po zabiegowy dotyka również warstwy emocjonalnej – “(..)czuję się jak nowo narodzona, pewniejsza siebie, taka piękna(…)”. 2. Kobiety przed zabiegiem – “Gdybym mogła pozbyć się…” Kobiety zainteresowana zabiegiem to osoby od lat zastanawiające się i przygotowujące do niego mentalnie. Bardzo skrupulatnie penetrują rynek pod kątem usług plastycznych. Są na bieżąco z ofertami poszczególnych placówek i czekają tylko na odpowiedni moment w życiu (ślub, dziecko, możliwości finansowe). Kierują się racjonalnymi przesłankami i rekomendacją i sugerowaniem wśród znajomych i osób, które taki zabieg mają za sobą. Kienci ci weryfkują kadrę lekarską, a również śledzą publikacje na temat znanych osób podejmujących się operacji. Segmentacja rynku Badania pozwoliły na wyodrębnienie różnych profili klientów korzystających albo będących w gronie zainteresowanych usługami medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej: 1. Piękna Ja (60%) To na ogół kobieta niezależna i pewna siebie. Idealnie wie, czego chce, a na operację plastyczną decyduje się przede wszystkim dla siebie. Cechuje ją styl, klasa, kobiecość, niezależność i zmysłowość. 2. Zakompleksiona (15%) To kobieta, która potrzebuje na tą odważną decyzję o sporo więcej czasu. Ma w sobie dużo obaw i niepewności, iż zabieg niczego nie zmieni w jej życiu, a bardzo chciałaby by jej życie nabrało nowego wymiaru. Cechuje ją wielka wrażliwość, skłonność do analizowania i głębokich przemyśleń, spokój wewnętrzny. 3. Obsessive (25%) Kobieta “Obsessive” jest bardzo wymagająca. W wyglądzie zewnętrznym dąży do doskonałości. Chce podobać się sobie i swojemu otoczeniu. Cechuje ją chęć wyróżniania się w tłumie i zwracania na siebie uwagi, dzikość i życie wedle zasadą “Carpe diem”. To kobieta permamentnie poddająca się wszekim możliwym zabiegom pomagającym w polepszeniu samopoczucia i oczywiście wyglądu. Statystyki Kobiety stanowią 90% klientów klinik chirurgii plastycznej w Polsce. 45% z nich decyduje się na operację plastyczną w wieku 24-35 lat, 35% klientek stanowią kobiety w przedziale wiekowym 35-45 lat, a jedynie 3% ma powyżej 50 lat. Co ciekawe, 70% kobiet posiada wykształcenie wyższe, 15% to studentki, a pozostałe 15% ma wykształcenie średnie. 80% to mieszkanki Warszawy i okolic, 15% pochodzi i mieszka w małych miastach, a 5% w średnich i dużych. 40% kobiet decydujących się na zabieg jest w związku małżeńskim i nie pracuje, 30% zajmuje wysokie stanowiska managerskie, 20% prowadzi własny biznes, a 10% ma wolny zawód. Fundamentalne znaczenie ma doktor i prestiż kliniki 1. Doświadczona kadra Chirurgia plastyczna i medycyna estetyczna jest postrzegana poprzez pryzmat opinii o danej klinice i doświadczeniu kadry chirurgów. Dla pacjentki liczy się nie tylko profesjonalizm i dowiadczenie lekarza, lecz i jego czysto ludzkie podejście, ciepło i empatia. 2. Dobra opinia o klinice Zaraz po lekarzu pacjentka weryfikuje samą klinikę. Głównym motywatorem jest rozpoznanie, czy dana placówka jest wiarygodna poprzez co rozumie się, jak długo funkcjonuje na rynku, co o niej można przeczytać w internecie i jakie opnie na jej temat można znaleźć wśród pacjentów kliniki. 3. Wysoki standard obsługi Dla kobiet decydujących się na zabieg nie mniej ważną rolę odgrywa jakość obsługi. doktor  i cała kadra kliniki powinni przede wszystkim skoncentrować się dobru pacjenta, a nie interesie przedsiębiorstwa. Kobieta musi czuć, iż jest istotna przed i po zabiegu. 4. Opieka, poczucie bliskości, intymność Bardzo istotnym aspektem wyboru oferty jest nastawienie lekarza i całego personelu medycznego kliniki na wrażliwość pacjenta. Kobieta musi być pewna, iż klinika zapewni jej to, na co tak bardzo liczy.  Motywacja 1. Dla siebie, nie na pokaz Kobieta decyduje się na operację, ponieważ ma ochotę poprawić swój stan ducha, nie robi tego na pokaz, dla własnego komfortu. Efekty zabiegu dają jej samospełnienie i szczęście. Motywacja ta odpowiada typowi kobiety “Piękna Ja”. 2. Presja otoczenia Inną z motywacji kobiet poddających się operacjom plastycznym jest presja środowiska, w jakim żyją i potrzeba odniesienia sukcesu zawodowego, podkreślania swojego statusu. Taka kobieta chce być piękna, podziwiana i chce pokonać własne kompleksy. Trudno zaspokoić jej potrzeby. 3. Racjonalna konieczność regularnie decyzja o operacji plastycznej jest koniecznością z racji na efekty po urazowe – udział w sytuacji, trądzik czy drastyczna dieta). Takim motywacjom towarzyszy szczęście po operacji i poczucie, iż znów wygląda się “normalnie”. Więcej informacji udziela: Joanna Kółkowska, Partner&PR Director Kolko Communications web: www.kolko.com.pl mail: joanna.kolkowska@kolko.com.pl mobile: +48 668 370 071 Zobacz więcej: klinika chirurgii plastycznej

Czym jest plastyczna w Polsce Wyniki znaczenie w słowniku Leczenie i skutki C .

  • Dodano:
  • Autor: