solą drodze co to jest
Objawy Z solą nam nie po drodze przyczyny. Leczenie soli nie powinno przekraczać jednej płaskiej.

Czy przydatne?

Co znaczy Z solą nam nie po drodze

Definicja z ang. With the salt we do not follow through, z niem. Mit dem Salz folgen wir nicht durch.

Co to znaczy: Wg zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać jednej płaskiej łyżeczki do herbaty. W czasie gdy badania wykazują, iż zdecydowana większość Polaków znacząco przesala potrawy, tak iż w ich przeciętnej diecie znajduje się prawie trzykrotnie większa od zalecanej dawka białego proszku. Pozostaje zatem pytanie w jaki sposób zmniejszyć spożywanie soli, aby cieszyć się zdrowiem i zachować smak potraw?  Umiar to podstawa Z soli nie można kompletnie zrezygnować, gdyż dostarcza sodu, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu.  Jednakże spożywanie jej w nadmiarze szkodzi i dlatego nie bez powodu sól nazywana jest niejednokrotnie „białą śmiercią”. Dzienne zapotrzebowanie soli nie powinno przekraczać 5 gram (1 łyżeczka), wliczając w to sól zawartą w produktach wysoko przetworzonych, gotowych do spożycia czy przyprawach. Dlatego także tym ważniejsza staje się świadomość niebezpieczeństw wynikająca z jej przedawkowania. Dietetycy i lekarze alarmują, iż nagminne nadużywanie soli jest jednym z czynników wpływających na powstawanie chorób cywilizacyjnych takich jak nadciśnienie tętnicze. Ma również inne uboczne konsekwencje. Przesolenie organizmu może być powodem osteoporozy, gdyż nerki wydalając sól z organizmu wypłukują również cenny wapń.  Ponadto nadmiar soli spowalnia metabolizm i zatrzymuje wodę w organizmie, co prowadzi do otyłości. Świadome i racjonalne spożywanie soli jest zatem niezbędne dla naszego zdrowia. Jak ograniczyć spożycie soli? Jeśli chcemy ograniczyć spożycie soli, bez pozbawiania smaku potraw najlepszym metodą jest znalezienie dla niej odpowiedniej alternatywy. Specjaliści z japońskiej przedsiębiorstwa Kikkoman proponują zastąpienie naszej tradycyjnej przyprawy specjałem kuchni dalekiego wschodu. Chodzi mianowicie o naturalnie warzony sos sojowy, wytwarzany wyłącznie z naturalnych składników: ziarna soi, pszenicy, wody i soli. Warto podkreślić, iż częstotliwość użycia sosu sojowego w kuchni azjatyckiej porównywalna jest z zastosowaniem soli w kuchni polskiej. Sos sojowy jest idealnym dodatkiem wzbogacającym i uwydatniającym smak: zup, sałat, dressingów,  marynat, dipów i potraw smażonych i duszonych. Świetnie komponuje się z mięsem, rybami i warzywami. Dzięki tradycyjnej przyprawie kuchni państwie kwitnącej wiśni zredukujemy zawartość soli w codziennej diecie nie pozbawiając smaku ulubionych potraw. Orientalna nuta sosu pozwoli wydobyć pełnię smaku, troszcząc się równocześnie o nasze zdrowie. Osobom, dla których szczególnie ważne są aspekty zdrowego żywienia i zawartość soli marka Kikkoman dedykuje sos sojowy ze zredukowaną o 43% zawartością soli.   Pomniejszenie ilości soli w codziennej diecie może znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowań na niektóre choroby. Do redukcji soli z pewnością przyczyni się zastąpienie jej sosem sojowym. Dlatego przygotowywane potrawy nie stracą smaku, a my zadbamy o zdrowie własne i swoich bliskich.    Źródło: PR

Czym jest Z solą nam nie po drodze znaczenie w słowniku Leczenie i skutki Z .